Ahad, 28 Mac 2010

Khaibar Khaibar Ya Yahud Jaisyu Muhammad saufa Ya`ud



Alhamdulillah...konsert lifeline 4 gaza berlangsung dengan jayanya. Berbagai perasaan yg dapat dirasai oleh kami. Apa yg pasti jiwa kami membara, terbakar dek kemarahan diatas kekejaman yahudi laknatullah, terasa bersemangat sekali bilamana laungan takbir dan nasyeed-nasyeed perjuangan serta puisi-puisi yang dikumandangkan di dewan Masjid Wilayah Persekutuan. Terasa bergegar dewan tersebut. Paling bersemangat, apabila bendera Israel laknatullah dipijak-pijak oleh semua yang melalui pintu masuk dewan . Nah!!! itulah yang sepatutnya kita lakukan untuk mezahirkan kebencian kita terhadap musuh Allah tersebut. Namun, harus disedari, berakhirnya konsert tak bermakna berakhirnya tugas kita untuk terus menyebarkan kesedaran kepada masyarakat terhadap tanggungjawab kita terhadap bumi Palestine. Sebagaimana yang tercatat di tabung-tabung haluanpalestine-"ALLAH AKAN SOAL KITA" iya Allah akan soal kita, sejauhmana kita berjihad untuk palestine.



p/s: sedikit gambar-gambar disekitar konsert yang berlangsung pada hari jumaat lepas-26 Mac 2010




Bak kata salah seorang sahabat kami dalam rangka mengingatkan akan tanggunjawab ini; "Urusan ini tak pernah selesai..masih banyak kesempatan...ada lagi ruang-ruang untuk menyampaikan..oleh itu, carilah peluang..peluang utntuk sampaikan kepada orang-orang disekeliling kita tentang tanggugjawab kita terhadap Palestine...Ayuh kita sedarkan mereka, memang kita tak mampu untuk mengangkat senjata dan berjihad disana..tapi peluang-peluang lain kan ada...kita bantu mereka dengan kewangan, kita bantu mereka dengan pemboikotan barang-barang yang menyumbangkan dana untuk menghancurkan Palestine. Tak terasakah kita akan penderitaan saudara-saudara kita? Adakah kita masih lena diulit mimpi?? disaat saudara kita bertarung dengan Yahudi laknatullah??? Ayuh rakan-rakan ku..Masih ramai lagi diluar sana yang belum menyedari hakikat Palestine."


Marilah kita, mulai saat ini, kita sebarkan tentang hakikat ini- hakika
t Palestine yang sebenarnya. Sebarkan pada ibu bapa kita, pada jiran-jiran, pada kanak-kanak juga, pada rakan-rakan, pada pelajar sekolah dan pada sesiapa sahaja yang berada disekeliling kita.






Sabtu lepas, Alhamdulillah siswihaluan bersama-sama dengan Haluan Bangi diberi kesempatan oleh Allah untuk terus menyebarkan tentang kesedaran kita terhadap Palestine kepada remaja-remaja sekolah di salah sebuah sekolah agama di Sungai Merab. Alhamdulillah respon adik-adik remaja amat-amat menggalakkan. Hinggakan ada yang menangis tersedu-sedu lantaran sedih dengan kesengsaraan yang dihadapi oleh warga Palestine. Video yang ditayangkan sedikit sebanyak membantu kami dalam menyebarkan kefahaman tentang Palaestine. Salah seorang peserta remaja tersebut meluahkan rasa hatinya pada kami disaat sesi sharing berlangsung.




Katanya sambil mengepal-ngepal tangannnya:
" Akak, mulai hari ni saya nak ajak ibu ayah saya supaya bantu Palestine. Memang nak kena boikot semua barang mereka kan akak!!...saya geram sangat nih...kalau Israel tu depan saya ...sekarang juga saya musnahkan dia" "Betul la akak, sebelum ni kami tak sedar..tahu tapi kurang rasa...lepas tengok video-video tu baru timbul sedar" Itu antara dialog kami bersama mereka...benar kita kurang ambil berat, kurang ambik tahu, kurang kesedaran dengan isu Palestine...rasa-rasanya belum terlewat untuk kita berjihad membantu mereka. Ingat Allah akan soal kita!!!! Ayuh!!! bersegeralah kita....


ALLAHU AKBAR!!! Khaibar Ya Yahud Jaisyu Muhammad saufa Ya`ud


siswihaluan

1 ulasan:

Bintu and Zaujah AR berkata...

Salam
Boleh saya tahu, apa maksud ayat ni ye?:
Khaibar Ya Yahud Jaisyu Muhammad saufa Ya`ud